Gyógymasszázs terápiák

Masszázs típusok

Szegment masszázs

A szegment masszázs célja, az adott szegmenthez tartozó szövetek és szervek működését egyensúlyba hozza. Amennyiben bőrünk és kötőszövetünk visszanyeri eredeti, egészséges állapotát, hamarosan megbizonyosodhatunk belső szerveink gyógyulásáról is. A masszázs során a szervezetben hisztamin szabadul fel, az erek kitágulnak, a kezelt területen vérbőség alakul ki, izomtónus normalizálódik, anyagcsere fokozódik.

A kezelést a gyógymasszőr orvosi javaslatra, az indikációk figyelembe vételével, a beteg, vagy sérült anatómiai régióra fókuszálva végzi. A gyógymasszázshoz szükséges orvosi javaslatot egy orvosi konzultáció keretén belül neurológus szakorvosunk is kiállíthatja Önnek.

Milyen esetekben javasolt a szegment masszás?

• Szív és keringési betegségek,
  • légzőszervi betegségek,
  • emésztőszervrendszer betegségei,
  • kiválasztó szervrendszer betegségei,
  • mozgásszervi megbetegedések,
  • pszichoszomatikus betegségek, fejfájás

Kötőszöveti masszázs

A kötőszöveti masszázs a gyógymasszázsok csoportjába tartozik, ezért kizárólag betegek kezelésénél alkalmazzák. A kezelés során a páciens általában ülő helyzetben van, a masszírozás többnyire a hát felületén történik. A belső szervek, szervrendszerek megbetegedése során a kötőszövetben fokozott feszülés alakul ki. és mivel a testünk vegetatív idegrendszere és a kötőszövete között kapcsolat áll fenn, a kötőszövet mechanikai ingerlésével normalizálni lehet a vegetatív idegrendszer tónusállapotát, így hatva a szervek működésére.

A kezelést a gyógymasszőr orvosi javaslatra, az indikációk figyelembe vételével, a beteg, vagy sérült anatómiai régióra fókuszálva végzi.A gyógymasszázshoz szükséges orvosi javaslatot egy orvosi konzultáció keretén belül neurológus szakorvosunk is kiállíthatja Önnek.

Milyen esetekben javasolt a kötőszöveti masszázs?

• pajzsmirigy megbetegedések,
  • gyulladásos reumatológiai kórképek,
  • lágyrész reumatizmus,
  • a bél beidegzési zavarai,
  • artériás és vénás keringési zavarok,
  • vegetatív eredetű ritmuszavarok,
  • idült, obstruktív légúti betegségek,
  • alvászavarok, pszichoszomatikus betegségek,
  • perifériás idegsérülések

Csonthártya (perioszteális) masszázs

A csonthártya masszázsa gyógymasszázsok csoportjába tartozik. A kezelés a csonthártyára van hatással, a csontok kerülnek masszírozásra, így serkentve, regenerálva azok működését, javítva az egyes anyagcsere folyamatokat. Elősegíti a csonttörés-sérülés utáni gyorsabb regenerálódást. A csonthártya gyógymasszázs olyan területeken alkalmazható, ahol a csontot izomköpeny nem fedi. Ilyen a sípcsont, a keresztcsont, a koponyacsont, a lapocka, a szegycsont.

Milyen esetekben javasolt a csonthártya masszázs?

• szív és keringési megbetegedések
  • reumatikus megbetegedések
  • begyógyászati megbetegedések
  • légzés terápiák, hatékonyságát növeli
  • epergörcs esetén a bordaívek kezelése – görcsoldó hatású

Mézes masszázs

A méz gyógyító erejét speciális mézes masszázs alkalmazásával is kihasználhatjuk. Ennek a kezelésnek több évszázados hagyománya van a kínai, tibeti és az orosz népi gyógyászatban. A technika a vákuumhatásra épül, melynek hatására a méz ásványi anyagai és vitaminjai mélyen lehatolnak a bőr mélyére és magukhoz vonzzák az ott található méreganyagokat. A mézzel történő masszázs tisztítja, méregteleníti az egész testet. Hatásaként alkalmazható a test általános állapotjavulása, a teljesítmény növekedése és az immunrendszer erősödése. A méz alkalmazása segíti a test energiaáramlását egészséges szintre hozni, oldja az energiablokkokat.

Milyen esetekben javasolt a mézes masszázs?

• gerincbántalmak
  • izomletapadások
  • a bőr kozmetikai-esztétikai problémái
  • migrén nyak-, váll- és hátfájdalma
  • reumatikus panaszok
  • ízületi problémák, fájdalmak

Szárazkefe masszázs

A szárazkefe masszázs egy ajurvédikus kezelés, amelynek számos, az egészségünkre gyakorolt pozitív hatást tulajdonítanak. Stimulálja a nyirokkeringést, hámlasztja a bőrt, segít a méreganyagok eltávolításában és növeli az energiánkat, nem utolsó sorban pedig a narancsbőr ellen is hatásos lehet, mivel a vérkeringés serkentésével megindítja szervezetünkben a salakanyagok kiválasztását. Nemcsak a hámréteg újul meg, de a dörzsölés hatására fokozódik a vérkeringés, felfrissül a bőr, javul szerkezete, tónusa. A kezelés során kisebb-nagyobb bőrpír alakulhat ki, ezért befejezésképpen minden esetben bőrtápláló, nyugtató hatású olajjal masszírozzák végig a testet.

Svédmasszázs

A svédmasszázs a nyugati hagyományokon alapuló masszázsfajta, a legismertebb módszerek közé tartozik. A svédmasszázs a legelterjedtebb nyugati masszázsfajta. A test összes izmára kiterjedő, erőteljes, frissítő, élénkítő, kondicionáló masszázs. Alkalmazásával, a kezelt testfelület kötőszövetes rétegeinek átmozgatása és regenerálása a cél. A kezelések hatására megszűnnek az izom letapadások, az izmok, ízületek visszanyerik szabad mozgásukat. Jótékony hatással van különböző idegi alapú bántalmak, mint pl.: háti, deréktáji „becsípődések”, kisebb izomhúzódások panaszainak enyhítésére, megszüntetésére. A svédmasszázs leginkább azoknak ajánlott, akik a pihenést és a feszültség enyhítését összhangban szeretnék megvalósítani.

Milyen esetekben javasolt a svédmasszázs?

• Stresszoldás, lazítás, görcsoldás
  • Fájdalomcsillapítás
  • A bőr, a keringés, a nyirokrendszer állapotának javítása
  • Általános közérzetjavítás
  • Krónikus fáradtság ellen
  • A teljesítőképesség fokozása, az izmok állapotának javítása
  • Baleset, műtét utáni rehabilitáció
  • A mozgásbeszűkülések kezelése

Köpöly terápia

A köpöly egy harang vagy kúp alakú csésze, amit üvegből, szilikonból vagy műanyagból készítenek. Ezt a problémás területre helyezve statikusan vagy mozgatva alkalmazzuk, úgy hogy benne vákuumot képzünk a levegő eltávolításával, ezzel intenzív helyi vérkeringés és nyirokkeringést fokozó hatást érve el. A bőr kipirosodik ezen a területen, jelezve hogy a szövetek anyagcseréje megélénkül, a vákuum segítségével a szövetek lazulnak, a letapadások “felszakadnak”, sérülések utáni duzzanatok csökkennek ami funkciójavulást, fájdalomcsillapítást eredményez.

A köpölyözés hatásai:

• lokális anyagcsere-serkentés
  • vér- és nyirokkeringés javulása
  • izomlazítás
  • izomláz csökkenése, kialakulásának mérséklése
  • ízületi problémák kezelése (gyulladt ízületek területén az izmokban keltett vérbőség segíti a gyulladásos folyamat lefolyását)
  • fájdalomcsillapítás
  • méregtelenítés felgyorsítása