A leggyakoribb tünetek, mikor javasolt kardiológiai kivizsgálás

-Terhelésre jelentkező mellkasi fájdalom esetén mindenképpen javasolt kardiológushoz fordulni, mert szívkoszorúér szűkület jele lehet. A fájdalom sugározhat bal karba, hátba, nyakba is, jellemzően pihenésre szűnik. Amennyiben a fájdalom pihenésre sem oldódik, az szívinfarktus jele lehet, ebben az esetben azonnal orvoshoz kell fordulni vagy mentőt kell hívni. A szív eredeten kívül okozhat mellkasi panaszokat többek között gyomorbetegség, reumatológiai eltérés is.

-Fulladásos panaszok hátterében is állhat szívbetegség, mindenképpen javasolt az ez irányú kivizsgálás. Ezenkívül a tüdő betegségei, allergia, asthma is okozhatnak ilyen jellegű panaszokat.

-Lábdagadás hátterében is állhat a szívműködés zavara. Emellett visszértágulat is gyakori okozója a tüneteknek. Amennyiben a dagadás hirtelen alakul ki, az trombózisra utalhat, ez esetben sürgősségi ellátás javasolt.

Alkalmanként jelentkező szívdobogásérzés, gyors, esetleg nagyon lassú szívverés hátterében szívritmuszavar állhat, ilyenkor a kardiológiai kivizsgálás részeként orvosa Holter  EKG-t javasolhat, mely segíthet fényt deríteni a háttérben álló okokra.

-Szédülés, gyengeség, esetleges ájulás esetén mindenképpen javasolt kardiológiai kivizsgálás. Ezek hátterében állhat szívritmuszavar, vérnyomásprobléma, de egyéb szívbetegség is okozhat hasonló tünetet. A kardiológiai eredeten kívül gyakorta idegrendszeri okok állnak a háttérben.

-A fejfájás hátterében nagyon sokféle ok állhat, többek között idegrendszeri, fogászati, fül-orr gégészeti, endokrinológiai, de a kivizsgálás részeként érdemes a vérnyomásproblémát is kizárni.